bröst
24:e mars 2022
Hej. Jag är 14 år. 165 cm 43 KG och mitt BMI värde är 15,8 Jag undrar när jag kommer att få bröst. jag fick min mens 2021 8 juli mina bröst är lika stora som en mellanstor apelsin och de är väldigt små. tar jag av mig min bh så ser jag helt platt ut. vet ni hur stora mina bröst kommer att bli på ett ungefär och hur långt tid det kommer att ta tills jag får bröst.
lina

Svar
Hej!
Tack för att du vänder dig till oss med din fråga.
Det är vanligt att brösten växer i olika takt. Det ena bröstet kan till exempel växa snabbare än det andra. Brösten utvecklas och ändras sedan under hela livet! Det är väldigt svårt att säga hur stora dina bröst kommer att bli, det är väldigt individuellt.
Oavsett hur dina bröst kommer att se ut så är vi alla olika och unika och det är det som är det fina med oss människor. Skulle du ha fler funderingar eller tankar om kroppen och puberteten kan du gå till exempelvis skolsyster eller till ungdomsmottagningen. De är proffs på allt som har med kroppen att göra och är vana att träffa unga som funderar över sin kropp. Vi finns också här för dig för att stötta och svara på dina frågor! Så tveka inte på att höra av dig igen!
Ta hand om dig och glöm inte att du är fantastisk som du är <3
/Unizonjourer.se