Raka bikinilinjen
03:e feb. 2021
Hej! Jag är femton är gammal och brukar raka min bikinilinje. Enda sen jag började göra det cirka 1,5 år sedan så får jag alltid rakfinnar/röda prickar. De försvinner inte heller. Jag har kollat på yt videos och om tips på hur man ska raka sig där nere men inget verkar funka hittills. Jag får inga rakfinnar på varken benen eller armhålorna utan bara på min bikinilinje. Så jag undrar om ni har tips på någon eller några krämer jag kan använda för att få bort eller förebygga rakfinnar och bästa settet att raka sig på där nere :)
Anonym

Svar
Hej!
Vad bra att du hör av dig med din fråga. Du berättar att du får rakfinnar när du rakar bikinilinjen och undrar om vi kan ge några tips.
Det är vanligt att få rakfinnar och irriterad hud på bikinilinjen eftersom huden där är ganska känslig. Några tips är att inte raka ofta för att huden ska hinna återhämta sig, använd ny rakhyvel om du känner att du vill raka dig, smörj in med någon parfymfri olja och använd underkläder av bomull.
Ta hand om dig!
/Unizonjourer.se